Játékleírás

Visszalépés az Áruház-ba.

Arc készítő/másoló játék

Fő fejlesztési terület:

  • Testrészek ismeretének fejlesztése

Egyéb területek:

  • Célirányos illesztés fejlesztése
  • Másolás, egyeztetés, egyforma képek felismerése
  • Firkálás, rajzolás, nyomhagyás

Ajánlott életkor: 3 éves kortól (Jó, ha a gyermek már el tud tájékozódni a saját testén, egy játékbaba testén. Kérésre meg tud magán és a babán mutatni testrészeket)

Pozícionálás:A gyermek egy kis asztalnál ül velünk szemben (Figyeljünk a pozícionálásra, kényelmesen megfelelő testhelyzetben üljön. A talpa mindenképpen legyen megtámasztva, ha nem ér le a kisszékről a lába, helyezzünk a talpa alá valamilyen stabil támasztékot. Pl.: kis fellépő, babzsák párna)

A játéktáblát (a lapot, amelyre a testrészek kerülnek) a készletben található fa kapcsok segítségével a tálcára tudjuk rögzíteni, így egy képernyőként lesz előttünk. A tapasztalatokból kiindulva azt ajánljuk, hogy a kis asztalra fektetve használjuk a játékot, így jóval stabilabb, könnyebb vele játszani.

  • A közös játék megkezdése előtt hagyjuk a gyereknek, hogy megvizsgálja a játékot. Így könnyebben tud majd feladathelyzetben a játékra figyelni, valamint megfigyelhetjük, mit csinál spontán a játékkal.
  • A játékot különbözőképpen játszhatjuk a gyermek életkorának, készségeinek képességeinek megfelelően.:
  1. A megadott alapra a mágneses testrészek segítségével egy arcot készítünk. Ezt megmutatjuk, közösen megnevezzük a testrészeket, illetve megkérjük a gyereket, hogy mutasson rá a kért testrészekre. Ezután összegyűjtjük a testrészeket, egyesével adogatjuk a gyereknek újra megnevezve őket. Minden darabot a helyére kell illeszteni. Ha jó helyre kerül az adott rész, dicsérettel jutalmazzuk, motiváljuk a gyereket, ha rossz helyre kerül, közösen kijavítjuk.
  2. Az első ponttal megegyezően játszunk, de most nem nézzük meg előtte az egész arcot, valamint, nem nevezzük meg a testrészeket, csak megkérjük a gyereket, hogy tegye a helyére. Amint a helyére került, meg is nevezzük a testrészt.
  3. A játékhoz tartozik 12 kis kép, amelyek különböző arcokat ábrázolnak. Az alapon található négyzetbe helyezzük. Megnézzük közösen, majd megkérjük a gyereket, hogy készítsen egy ugyanilyen arcot a mágneses részek segítségével. (Nagyon sok mágneses alkatrész tartozik a játékhoz. Eleinte segítsük a gyermek munkáját azzal, hogy bizonyos darabok közül válogathat, ne az egész készletből.)
  4. Szóban instruáljuk a gyereket, hogy milyen arcot készítsen. Pl.:”Legyen rajta napszemüveg, legyen kalapja, legyen pöttyös nyakkendője” Eleinte egyszerre egy tulajdonságot mondjunk, várjuk meg míg a gyerek a helyére illeszti a megfelelő darabot. Később már több tulajdonságot is mondhatunk egy instrukcióban. Ezt játszhatjuk úgy is, hogy a megadott kis képek közül választunk egyet, amit szóban mondunk el a gyereknek. A végén úgy tudjuk leellenőrizni, hogy hibátlan lett e, hogy összehasonlítjuk a két képet.
  5. Akár különbség keresőt is játszhatunk. Az egyik kis képet lemásoljuk a mágnestáblán, de egy két testrészt, ruhadarabot kicserélünk. A gyereknek meg kell keresni a különbségeket és kijavítani azokat.

Tippek:

  • A kis képek közül hagyjuk, hogy a gyermek válasszon, illetve húzzon a kezünkből véletlenszerűen egyet. Így sokkal motiváltabb lesz a játékra.
  • A motiváltság növelése céljából játszhatjuk a játékot úgy is, hogy a megfelelő részeket előre kiválogatjuk egy zsákba, a gyermek húz egyet a zsákból, majd a helyére illeszti.
  • Ha túl nehéznek bizonyul a játék, térjünk vissza a saját testünkön való tájékozódásra (Pl.:Tükör előtt mondókázás, testrészek megnevezése) Vagy 3D-s tárgyakon (pl: játékbabán) való tájékozódásra.
  • A mágnestábla hátoldalára a készletben található filccel rajzolhatunk, firkálhatunk. Megkérhetjük a gyereket, hogy rajzoljon egy arcot, vagy másoljon le egy arcot a 12 kis kép közül, vagy rajzoljon egy arcot úgy, hogy a mi instrukcióinkat követi.

A kisebb darabokat a gyermek lenyelheti! Körültekintően használják!

Kellemes időtöltést kívánunk a játékhoz!

Visszalépés az Áruház-ba.